Uczniowie klasy 5a Szkoły Podstawowej nr 3 w Mławie wykazali się dużą kreatywnością podczas podsumowania lektury „Opowieści z Narnii” autorstwa C.S. Lewisa. Zamiast tradycyjnego testu czy relacji, dzieci przygotowały własnoręczne prace plastyczne, inspirowane tematyką książki. Wykorzystując różnorodne materiały, stworzyli niezwykłe dzieła, które zaprezentowali na klasowej wystawie. Taka forma podsumowania nie tylko wzbogaciła ich wiedzę o lekturze, ale także rozwinęła umiejętności artystyczne.
Podczas zajęć uczniowie przekształcili swoje pomysły w dzieła sztuki, korzystając z kartonu, farb, modeliny, kleju i innych materiałów. Powstały prace przedstawiające ikoniczne postacie oraz kluczowe sceny z „Opowieści z Narnii”, w tym Aslana, Białą Czarownicę oraz rodzeństwo Pevensie. Uczniowie nie zapomnieli również o magicznych miejscach, takich jak zamek Cair Paravel czy latarnia w lesie, które zostały uwiecznione na ich pracach, co pokazuje głębokie zrozumienie treści lektury.
Wystawa, na której zaprezentowano gotowe prace, spotkała się z dużym zainteresowaniem wśród rówieśników oraz nauczycieli. Każda z prac wyróżniała się unikalnym podejściem i zaangażowaniem uczniów. Dzieci stworzyły zarówno miniaturowe figurki z modeliny, jak i trójwymiarowe makiety, które przyciągały wzrok. To kreatywne podejście do nauki pokazało, jak literatura potrafi inspirować młodych ludzi do działania, jednocześnie rozwijając ich wyobraźnię i umiejętności współpracy w grupie.
Źródło:
Oceń: Kreatywne podsumowanie lektury „Opowieści z Narnii” przez uczniów SP nr 3 w Mławie
Zobacz Także